Manieren om jouw borsten weer stevig te krijgen

Verschillende invloeden zoals aankomen, zwangerschap en ouderdom kunnen ervoor zorgen dat jouw borsten niet meer zo stevig zijn als dat zij eerst waren. Er zijn een aantal manieren om ervoor te zorgen dat jouw borsten weer steviger worden.

  • Door je borsten te blijven hydrateren zorg je ervoor dat ze stevig blijven. Je verkleint de kans dat de huid uitrekt en je borsten dus wat gaat hangen. Uit onderzoek is gebleken dat dames die hun borsten goed insmeren en veel water drinken dat hun borsten een stevigere huid hadden dan dames die dat niet deden.
  • Masseer ze in met olijfolie. Door te masseren zorg je voor een betere vitaliteit van de huid van de borsten. Zorg ervoor dat je dit drie keer per week doet voor de duur van vijf tot tien minuten.
  • Gebruik aloë vera gel om jouw borsten mee in te smeren. Aloë vera zorgt ervoor dat er meer collageen aangemaakt wordt en dat de huid steviger wordt. Smeer de gel voordat je gaat douchen en laat dit tien tot vijftien minuten intrekken
  • Stop met roken. Roken zorgt ervoor dat jouw huid minder elastisch wordt en er wordt ook beweerd dat roken ervoor zorgt dat er minder collageen aangemaakt wordt door het lichaam. De elasticiteit heb je nodig om de stevigheid te behouden.
  • Koop de juiste BH! In de winkel is het niet raar om advies te vragen omdat vrouwen vaak de verkeerde BH kopen. Zorg ervoor dat het een goed passende BH is die voldoende ondersteuning biedt. Het kan ook zijn dat je de juist maat hebt maar een minder stevig model. Ook tijdens het sporten is het belangrijk dat je een stevige BH draagt die goede ondersteuning biedt.

Naast bovenstaande tips zijn er ook nog fitness en yoga oefeningen.

Fitness

  • Barbell chess press

Deze oefening zou het meest effectief zijn in het verstevigen van de borstspieren en daarmee jouw borsten.

1024px-bench-press-720x340

  • Dumbbell chest press

Wanneer je niet de mogelijkheid hebt om met een barbell te trainen kan je ook gebruik maken van dumbbells. Lig hiervoor op je rug en duw de dumbbells richting het plafond, van je lichaam af. Adem langzaam in wanneer je de dumbbells weer beweegt richting het lichaam toe op schouderhoogte. Wanneer het zo is dat jij last krijgt van je rug betekent dit dat je de oefening niet juist uitvoert. Dit is een goede oefening om thuis te doen! Herhaal de oefeningen acht tot tien keer (12 zelfs bij een laag gewicht) en doe dit in sets van drie keer.

dumbbell-chest-press

  • Dumbbell fly

Bij deze oefening lig je wederom op je rug met de dumbbells in je handen. Bij deze oefening die erg lijkt op de dumbell chest press zorg je ervoor dat je wijder met je armen eindigt.

dumbbell-fly

  • Push-ups

Push ups kan je doen waar en wanneer je wil. Deze bekende oefening zal minder effectief zijn dan bovengenoemde oefeningen maar is wel een goede manier om stevige borsten en gespierde armen en schouders te krijgen. Er zijn verschillende variaties van push-ups die je kan uitvoeren, de één wat lastiger dan de ander.

 

Yoga

Yoga zorgt voor een soepeler en steviger lichaam. Onderstaande oefeningen helpen bij het vormen van een sterkere rug maar ook een versteviging van de borstspieren.

 

  • COBRA POSE

cobra-pose

 

  • CAMEL POSE

ushtrasana-the-camel-pose

  • WARRIOR POSE

warrior1-2-3

  • TRIANGLE POSE

triangle-pose

  • BOW POSE

bow-pose

  • WHEEL POSE

wheel-pose

 

Beoordeel nu dit artikel!
Verzenden
User Review
5 (1 vote)