Tips voor sterker en gezonder haar

Iedereen wil dik en gezond haar, zowel mannen als vrouwen. Vrouwen willen vaak haar dat volume heeft en snel groeit. De manier waarop jij jouw haar verzorgd en behandeld heeft invloed op de sterkte van het haar en kan de groei bevorderen. Sterker haar breekt ook minder snel af en voorkomt gespleten punten.
Na onderzoek is gebleken dat er zoveel dingen zijn die je kan doen ter bevordering van je haargroei, dat wij een aantal dingen hebben opgesomd in verschillende categorieën.

Het wassen van het haar
Veel van onze shampoos hebben allerlei ingrediënten die  niet goed voor ons haar zijn omdat zij net te agressief zijn. Ook kan het zijn dat je een te zware shampoo gebruikt voor je haartype. Een meer natuurlijke manier om je haar te wassen is door dat te doen met baking soda, te verkrijgen in de toko. Het is een goede manier om het haar vetvrij te krijgen. Het wordt er echter erg droog van dus kan je er appelazijn aan toevoegen wat weer werkt als conditoner. Appelazijn heeft een hele sterke geur maar dit verdwijnt na het uitspoelen. Was je haar 1 á 2 keer per week en gebruik niet te heet water.
Gebruikswijze: Vul een literfles met lauwwarm water en voeg een eetlepel baking soda en 1 a 2 theelepels appelazijn toe. Schud de fles en was je haar met het mengsel. Wacht een paar minuten voordat je het goed naspoelt met water.
Je zou ook eerst alleen water kunnen mengen met baking soda en daar eerst je haar mee wassen om vervolgens een nieuwe fles water te vullen, daar appelazijn aan toe te voegen en dit even te laten inwerken.

Haarmaskers
Er zijn allerlei manier om je haar op een natuurlijke manier te verzorgen door bijvoorbeeld advocado tot een moes te stampen en dit in je haar te smeren. Vaak hoor je ook dat ei goed voor je haar is maar de meest effectieve manier om je haar sterker te maken en de haargroei te bevorderen is door gebruik te maken van pure biologische kokosolie die ook gebruikt wordt om te koken.
Smeer twee á drie keer per week je hoofdhuid in met deze olie en masseer direct daarbij de hoofdhuid (dit wordt verder in dit artikel uitgelegd) en laat dit zeker een uur intrekken. Kokosolie is erg vet en ermee slapen is niet echt een goed idee daar je jouw hoofdkussen vet mee maakt waardoor jouw haar ook sneller vet wordt en je het dus vaker wil wassen. Omdat kokosolie zo vet is heb je ook niet veel nodig en doe je best lang met een pot die al snel tussen de zeven tot tien euro kost. Vind je kokosolie te vet of relatief duur, kan je dit ook vervangen met lavendelolie of aloë vera.

Voeding
Vitamine D, vitamine B en proteines zijn belangrijk voor sterk en gezond haar.
Vitamine D komt van de zon waardoor je haar in de zomer vaak sneller groeit dan in de winter. Gelukkig kun je vitamine D druppels nemen en vind je dit terug in bak- en braadproducten ook al is dat in lage mate.
Vitamine B zie je ook vaak terug in haargroeipreparatenen is een belangrijke vitamine ter bevordering van de haargroei. Deze vitamine vind je onder andere in;
• Melk
• Eieren
• Aardappelen
• Peulvruchten
• Paddestoelen
• Avocado’s
• Noten en gedroogde vruchten
• Bananen
Ten slotte is regelmatig gezond eten goed voor het hele lichaam en dus ook voor de haargroei.

Hoofdhuidmassage
Hoofdhuidmassage zorgt voor een goede doorbloeding van de hoofdhuid wat tevens ten goede komt voor de haargroei. Masseer 1 a 2 keer per week de hoofdhuid voor zeker tien minuten voor een goede doorbloeding.

Probeer om zo veel mogelijk de bovenstaande dingen tegelijkertijd te gebruiken en/of toe te passen voor een snel en effectief resultaat.

Verzenden
User Review
5 (1 vote)